Selasa, 19 Februari 2013

White Water Rafting 31dec13


Geng otai RGS mencuba aktiviti air pula, penutup tirai 2012. White wafter rafting gopeng di sungai kampar dikendalikan oleh Ryiok dari Radak Adventure. Radak memperkenalkan pakej perkenalan water rafting cuma RM50 sekepala. Bg yg mula nak mencuba dan budjet pun tak brp nak cukup bolehlah cuba aktiviti yg agak mencabar jugalah. Melalui 2 Jeram merbahaya dan perjalanan sejauh 10Km selama 1 jam. Agak berbaloi juga melaburkan RM50 utk pengalaman yg mencabar ni.

Sampai di pekan Gopeng pd jam 8.30am dan bersarapan pagi sementara menunggu crew2 radak datang. Tengah asyik menikmati makan pagi , tiba2 kami di sapa oleh warga china yg  menjual China handset samsung S3. setelah tawar menawar terus dapat RM100 sebiji. terus 2 ekor mamat ni beli.(nama dirahsiakan). Ada cerita menarik setelah 2 ekor mamat ni beli hp tersebut.. tp atas sebab2 tertentu, biarlah cerita ni jd kenangan indah 2 ekor mamat ni.hah3.


senyuman mekar sebelum xtvt

Berkumpul di Kg Jahang. Gopeng . kami seramai 19 orang dibawa ke starting point dengan menaiki Lori kecil. Geng otai RGS Fahmi, zainul,bad,epoi mengendalikan xtvt julung kali ni dengan membawa rakan2 baru fazli, saffuan,haiqal dan operator indon dan vietnam dari unisem. Perasaan masing agak berdebar juga kerana belum dapat lagi gambaran macam mana keadaan jeram yg bakal ditempuhi ni.



Kepten Jack sparrow memberi taklimat

kami sedikit taklimat oleh yg digelar kapten jack sparrow, crew dari radak. panjang lebar taklimat lebihkurang 35 minit tentang teknik dan langkah2 keselamatan dan emergency. 
sepanjang xtvt ni gambar hanya ambil oleh crew radak. Gambar ketika xtvt akan menyusul. aktiviti bersurai pd jam 1.00pm












0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama