Ahad, 21 Oktober 2012

Air Terjun Perlus 06 - 07 oct 2012


Salam semua.. pergh dh bsawang blog nii.. nmpk sgat smua bz dgn xtvt msg2...ok pd bulan oct nii.. aku n the geng pegi Air Terjun Perlus kat Hulu Langat pada 6oct - 7 oct.. tu diaa geng ipoh mai selangor 2.. Ipoh malii talak sombong pnya.. Bdk ipoh dgr citer btolak dari ipoh kul 4.30 pg.. smgat beb.. caya lah.. aku pulak btolak dr ptrajaya kul 8++... N km semua bkmpul kat Masjid Bt 18 hulu langat kul 10.00 pg.. N waktu nii smua nyer morale down sikit.. Guide yg d janji dtg lmbat.. dkt 2 jam gak lmbt nyer.. Nasib baik le ada budak2 skolah yg mgisi ms tluang kami...

Tmpat km bkumpul
Msg2 dh hilang arah tguu guide.. haish...
1st time mdaki dh morale down
Diorg nii xboleh bjumpa.. confirm da bnda nk gado pnya....
ok dlm kul 11++ akhir nyer guide pn samp... n km btolak g kg org asli area sg gabai.. utk park kete masing2.. hrga parkng kete kat sana 30 hinggit tuk 4 biji kete.. k bila dh settle smua apa lg time yg d tggu pn samp.. Hicking time smua bsmgat 2.. tp biler guide ckp route km nk lalui 2 syurga pacat msg2 tarik muke hahaha.... Pada pukul 12.30 tgh hari km mmulakan pdakian bg aku trek nya lebih kurang gng bujang melaka cuma GBM lebih ekstrem canak nyer.



Setelah 45 mnt bjalan aku sbagai sweeper d tnya oleh guide d mn team dpan aku. Demm diorg lost track. Aku n ahchong apa lagi blari mcari diorg nasib baik free body. Kalo bwk beg skali confirm aku xblari pnya. Stelah 30 mnt mcari alhamdulillah jmpa diorg. 



gambo2 ats 2 geng lost trek tngkap...hahaha diorg nii lost trek pn boleh bgambo sakan lagi

Lebih kurang kul 5.45 ptg km pn sampai destinasi d tuju iaitu AIR TERJUN PERLUS. Sebaik jer samp msg2 laku kan tugas msg2.. wat air le psg fly n khemah le dll... Pergh di sbb kan chef dr kelantan xjoin km kali nii... 2 kali dh sbenar nyer abe klate nii xjoin km.. pencen dh gamak nyer.. terpksa le cik eja jd tukang msk nyer... Dinner km kali nii Kaw2 pnyer.. Ns putih blauk sayur campur, telur hancur ala2 cafe unisem n sardin.. mknan tgh mlm pulak ayam bbq, sosej n kerang bakar...abis je mkn smua nyer msk tido.. penat gamak nyer.. tggl le aku, pak nol, mie n lee bsembang rancak bteman kan air terjun. Trip kali nii xda gambo sgat coz Bad sorang jer bwk kemera.. haish.. RGS team pasni kiter nk kemana pulak?


Bad bsama hasil tngkapan yg ke -2 
Pokcik bsama hasil tngkapan nyer



Bukti route nii heaven pacat... 
Mangsa2 dera oleh pacat... Aku je dkt 20 ekoq kena... Kaki n  badan diorg attack.. haish..






0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama