Rabu, 4 Mei 2011

Trekking Malam bjang Melaka 15-16Apr2011


Salam sejahtera pd pengunjung blog. Kali ini kami mencuba untuk kali pertama trekking waktu malam. Gunung yg pernah didaki pd pertama kali club ini wujud, Gng bujang Melaka. Trekking bermula pd lewat ptg pd hari Jumaat, pd Jam 5 ptg. Keadaan pd permulaan agak sukar setelah Hujan turun dgn lebatnya menyebabkan keadaan trek basah.
Ranjer kami kali ini ialah en shahril yg merupakan pekerja baru di syarikat Kami Unisem (M) berhad, dan disertai oleh 13 org iaitu Epoi-matRem,mior,zainul,pokcik, mior,ikkam,Demo(ashraf),poi,eja,azza,megat,wan dan badrul.
Kami tiba di kem lebah pd jam 10 mlm dan perjalanan mengambil masa lebih 5 jam. Agak lama trekking kami kerna kebiasaan hanya ambil 4 jam. Biasale.. dah lalu dusun durian, rezeki kami kerna terkena musim durian. 2 biji durian dibawa bersama ke kem lebah.
Pendakian ke puncak juga agak sukar kerna hujan lebat. semasa berada di puncak hujan masih turun dan keadaan sungguh sejuk dengan agin sepoi2 bahasa menghembus kami yg dlm keadaan basah kuyup. disini saya sertakan sedikit sebanyak beberapa gambar kenangan manis xpdc kali ini.

















wassalam-
mamatmarikh

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama